Program "Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej" - edycja 2021
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Turawie realizuje resortowy Pogram Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2021. Program dofinansowany jest ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Wartość dofinansowania wynosi: 16 243,50 zł
Całkowita wartość: 16 243,50 zł
Celem Programu jest realizowanie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla osób z niepełnosprawnością, zwiększenie szans tych osób na prowadzenie bardziej samodzielnego, niezależnego i aktywnego życia poprzez pomoc w podejmowaniu codziennych aktywności.
Usługi asystenta w szczególności polegają na pomocy w:
-
wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach w wybrane przez uczestnika Programu miejsce (np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalno-sportowe /rozrywkowe /społeczne),
-
zakupach, (z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu przy ich realizacji),
-
załatwianiu spraw urzędowych,
-
nawiązaniu kontaktu/współpracy z różnego rodzaju organizacjami i instytucjami
-
korzystaniu z dóbr kultury i rekreacji (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy itp.)
-
doraźnej, okazjonalnej pomocy w domu , jeśli spełnia cele określone programem.
Osoby, które chcą skorzystać z usług asystenta sobistego osoby niepełnosprawnej, muszą zamieszkiwać na terenie Gminy Turawa i posiadać orzeczenie o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności. Usługa jest bezpłatna.
KONTAKT GOPS W TURAWIE:
tel. 77 421 22 29 wew. 20
e-mail: gops@turawa.pl
Resortowy Program "Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej" - edycja 2021 dofinansowany jest ze środków Ministerstwa Rodziny i Polistyki Społecznej w ramach Funduszu Solidarnościowego